Értékelhetetlen

Alapvetően a világról, az én szememben.

Creative Commons

Friss topikok

  • dr. gernika: @Mikrobi: Ld: @Kedves Nard: (2010.08.24. 23:50) Közlemény
  • Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege: @Drága gernika: Többek között ezért is Édesem :* (2009.08.26. 06:50) Lazán veszem

Parkocka

The blood is the life...and it shall be mine

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2008.09.09. 00:42

Sokan ezt a fajta irodalmat ponyvának tartják, de nem tudják elképzelni sem, mennyi minden van benne. A legtöbb ilyen történet régi meséken alapul, melyeket a nagymamák és nagypapák meséltek még nagyon-nagyon régen. Most már nem mesélnek ilyeneket, beültetik a gyerekeket a tv elé, és öntik bele a műanyag szart a fejükbe. Nem ismerik a tündérmeséket, az igazi tündérmeséket, melyek egyáltalán nem voltak édesnek szánva, hanem igen kegyetlen történeteknek.  Eszembe jutott róla Strahd története, vagy épp Lord Soth a Fekete Rózsa lovagjáé, aki először a saját feleségét ölte meg, hogy elvehessen egy másikat, majd a másodikat is megölte, mert azt mondták neki, hogy mástól van a gyerek, nem tőle. Megölte a saját fiát a feleségével együtt, aki megátkozta, és mindörökké bolyong a kastélyában, és minden éjjel meghallgatja a saját történetét a bansheek előadásában, akik azoknak az asszonyoknak voltak a kísértetei, kik rávették arra, hogy félbehagyja a küldetését, és visszamenjen a várba, ahol megölje a nőt és a saját fiát csupán egy pletyka miatt. Persze nem csak ilyen mesék vannak, vannak ahol a rendíthetetlen hűség, bátorság van főszerepben. Mindegyik nagyon nagyon szép még ha szörnyű és kegyetlen. Mert az emberek ilyenek is lehetnek. Ki tudja mennyi Lord Soth és Strahd gróf van a világon, és persze mennyi rendíthetetlen lovag? 

Drakula története egyszerű történeten alapszik, Vlad Tepes, kegyetlen, ám igazságos volt. Ámde ez sokaknak nem tetszett és démonizálták az alakját. Ahogy Báthory Erzsébetét is. Beleszőtték a népi hiedelmeket. Úgy, ahogy a saját vágyaikat is, belemesélték a karakterekbe a félelmeiket. Ahogy a jelenetben is, az öngyilkosságot elkövetett ember nem kerül a mennybe, Drakula jogosan háborodik fel, hogy ő nem ezért harcolt, hogy ennyit se tegyenek meg érte a hálátlan papok. Megértem a dühét, és sokmindenki megérti, aki átélt ehhez hasonló helyzetet. Ezért mondom, ne nevezzünk ponyvának, van mondanivalója, ha odafigyelünk rá, és lehántjuk a giccses mázat róla. Ezek az igazi mesék, amikből az emberek tanulhatnak, elgondolkodtatnak. Persze tudnék rengeteg regényt, novellát felsorolni, de nem mernék belekezdeni egy ilyen felsorolásba, hiszen óhatatlanul is megsérteném azzal az írót, hogy esetleg kihagyom a művét a listáról. (No nem mintha sok író olvasná a blogomat, legalábbis szerintem)

 

Adblock

Címkék: gondolat art movie

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://underrated.blog.hu/api/trackback/id/tr73654890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mókus 2008.09.09. 02:22:14

Már megint nem alszol..
Ha nem jön álom a szemedre, sétáltasd meg a kutyákat, főzz valami jót, vagy nézd meg az én blogomat, lol.

2008.09.09. 07:02:39

Mókus, mi a blogod címe?
Ez szerintem jó cikk, én is nagyon szeretem a meséket:) Nem a nagyon gyilkososokat, és nem is a szirupos "dizniket". Japánoknak nagyon jó filmjeik vannak felnőtteknek is.

mókus 2008.09.09. 12:44:30

Leti: nem pont ezzel a bejegyzéssel van baj, hanem ab ovo a bloggal.
Szegény Nard olyan szinten marcangolja magát, hogy azt már rossz nézni.
Én úgy érzem, hogy magának generálja a rossz hangulatot, és már előre ráparázik mindenre, és ezért lát mindent sötétben, mert így akarja látni a dolgokat.

A blogom vallási témájú.

2008.09.09. 13:00:29

Strahd valami kísérletétől/varázslatától lett vámpír ha jól emlékszem (és a mágikus köd is attól lett, ami beborítja Ravenloftot - bár ebben nem vagyok biztos).
Lord Soth sztoriját viszont nem ismertem. Az melyik Dragonlance könyvben volt benne?

Más..
Ha már a meséknél tartunk, hadd ragadjam meg az alkalmat: Valamikor, a nem túl távoli jövőben (2008 október) Mage játékba kezdünk, egy közeli barátom lesz a mesélő. A világ alapja azonban nem a WoD lesz, hanem Szergej Lukjanyenko könyveiből ismert "Őrség" regényciklus Európája.
Aki akarna jönni, szóljon.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2008.09.09. 15:25:44

"Strahd valami kísérletétől/varázslatától lett vámpír ha jól emlékszem "

Az öccse menyasszonyába volt szerelmes, és megölte a saját öccsét is, hogy megszerezze a nőt. Ivott a véréből (mármint az öccse véréből) és ezután lett vámpír, és ragadta el a Köd, és örök kárhozatra jutott, a földjén élőkkel együtt.

Lord Soth elég sok Dragonlance könyben szerepelt, de ami speciel róla szól, az Ravenloft könyv. A címe: A Fekete Rózsa lovagja.

fantasya.hu/biblio/lbet.html#lowder1

Tim 2008.09.09. 23:20:29

Az én személyes kedvencem Ravenloft-ból az Éjfél szíve. Alapvetően érdekes gondolatok vannak az ember és a benne lévő szörnyeteg egyensúlyáról, persze mindez egy elátkozott farkasemberes történetbe csomagolva. :)

fantasya.hu/biblio/kbet.html#jrking1

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2008.09.10. 08:23:48

Igen, Casimir története is bővelkedik jó és érdekes gondolatokban. A Meghasadt Szív, ha jól emlékszem.

Tim 2008.09.10. 17:30:51

Ha jól emlékszem, az volt a maszk/szerep, amit időnként előszeretettel magára vett.

DivkA · http://szundi.blog.hu/ 2008.09.10. 17:39:17

Háj háni ájm hóm.szétkapom a telefonodat és lenyelem, ha nem veszed fel amikó hílak ... ja igen és.. vazze' :D :D
( igen, tény, semmi köze a kommenthez ;) )

DivkA · http://szundi.blog.hu/ 2008.09.10. 17:40:39

akarom írni a poszthoz...szóval élek :D

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2008.09.11. 00:17:13

Helyes DivkA, már kezdtem aggódni :) A mobilt nem vettem fel, mert nem volt nálam, nincs annyi zsebem mint amennyi mobilom :)

K. Baldrick 2008.09.11. 08:49:24

Na, megrendeltem az éjfél szívét.
A meghasadt szív nem volt raktáron! :-)

K. Baldrick 2008.09.11. 09:12:30

Köszi koszorúslány! :-)

K. Baldrick 2008.09.11. 09:20:33

Ezek után a "meghasadt szív"embe kell, hogy zárjalak!
Egy igazi műértő vagy!

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2008.09.11. 09:34:22

Sokmindent tanultam Lord Addertől :)

Tiduj 2008.09.17. 08:35:38

Szia Nard!

Nekem gyermekkoromban nagyon sokat segítettek a mesék. Sikerült általuk feldolgozni a mindennapi traumákat. Mert sajnos volt bőven.

Emlékszem, volt jó egy év ! amikor minden nap elolvastam ugyanazt a mesét. Sírdogáltam utána egy kicsit és ezáltal megvigasztalódtam. Mert ilyesmit nem várhattam a felnőttektől. Pont tőlük....

Azóta is a könyvekben találom meg a leggyorsabb és a legőszintébben a vigaszt, ráadásul másokat sem terhelek a bajaimmal. Legtöbbször nem is értenek meg.

+ Természetesen a vidám meséket is szerettem, szeretem. Mert vidámságra, nevetésre is szükség van az életben. Sőt: erősíti az immunrendszert!

bagolybagoly 2008.09.22. 16:31:04

Gyereként nem szerettem a meséket, amiket szeretnem kellett volna. Az alapvető problémám az volt velük, hogy minden sztori úgy kezdődött, hogy volt jókirályfi meg szépkirálylány meg gonoszfarkas vagy gonoszboszorkány. Valójában azonban semmiben sem különböztek egymászól, semmivel sem voltak A Jók jobbak a gonoszoknál. Egy másodpercig sem tölt el jó érzéssel a tudat, hogy piroska feldarbolhatja, és kővel telerakhatja a farkas. A farkas viszont nem falhatja fel a nagymamát. Illetve égbekiáltó igazságtalanság, hogy az elsővel ellentétben ez utóbbi "gonoszságnak" minősül.

mókus 2008.09.23. 14:32:47

bagoly, kihagytad a sárkányokat

egyébként én azt nem vágtam, hogy a sárkány csak úgy spontán minek rabol királylányokat? Megbízásból? És miért "nemest"? A sárkány sznob? És a sárkány magányos, nincs apja-anyja?

A szegénylegények miért esznek mindig hamuban sült pogácsát? Miért csak ők értik az állatok beszédét?

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2008.09.24. 16:42:23

bagolybagoly 2008.09.22. 16:31:04

Érdekes, hogy pont a Piroska és a farkast hoztad fel példának :) A Sorskönyvben is pont ez lett felhozva. Olvastad-e? Anyu miért küldi el Piroskát egyedül a nagyihoz egy olyan erdőn keresztül ahol farkasok vannak? :) Nagyi miért lakik egyedül? Nem véletlen! :)


mókus 2008.09.23. 14:32:47

A sárkány érdekes téma, nem mindenhol gonoszak. De a királylányrablós fajta azért rabol királylányt, mert akkor jönnek a lovagok, akiket felfalhat :) A sárkányok magányos lények, van nekik apjuk-anyjuk, csak nem élnek együtt. A szegénylegények meg azért esznek hamubasült pogácsát, mert más nem volt elérhető :) A szegénylegényes mesék reményt adtak, hogy esetleg valaki ki tud törni abból a rétegből. Szerintem.

mókus 2008.09.24. 20:34:06

Szerintem mást is lehet enni. Málét, puliszkát, kását, főzeléket. Na mindegy, nem vagyok dietetikus, lol.
süti beállítások módosítása